Partnerségi Napok

Nagyon leegyszerűsítve a kérdést, a Cégkapu egy olyan központi szolgáltatás, amely’ a Személyes Ügyfélkapu “ikertestvére”, és azt a célt szolgálja, hogy a gazdálkodó szervezetek és a hivatalos szervek az egymás közötti levelezésüket papíralap helyett ezen az elektronikus felületen tegyék meg.

A Cégkapu használata 2018. január 01-től kötelező, 2017. augusztus 31-ig a Cégkapu regisztráció elvégzése kötelező. (2017. december 31-ig a regisztráció büntetés nélkül végezhető el, de nem érdemes az utolsó pillanatra hagyni…)

A Cégkapu regisztráció alapesetben nem túl bonyolult, de a csapata úgy vélte, hogy egy Cégkapu regisztrációs útmutatóval megkönnyíthetjük az Ügyfeleink, és más gazdálkodó szervezetek életét. Javasoljuk, hogy nyomtassák ki ezt az útmutatót, és a siker érdekében gondosan kövessék a képekkel illusztrált lépéseket:

AZ ELŐKÉSZÜLETEK

Hozzunk létre (vagy kérjük meg az informatikust, vagy a szomszéd Pistikét) egy e-mail címet, amely kizárólag a Cégkapura érkező, onnan küldendő email-ek kezelésére fog szolgálni.
Javasoljuk, hogy az új email cím a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát., vagy Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. legyen. Javasoljuk mindenkinek, hogy csak biztonságos szolgáltatónál regisztráljon/készítsen Cégkapu-emailt, felejtősek a freemail.hu, citromail.hu, hotmail.com, office.com, yahoo.com, és hasonló ingyenes szolgáltatók!
Győződjünk meg a létrehozott cégkapus email működőképességéről, (tesztlevelekkel). Érdemes lehet később a kisebb cégeknél átirányítani az erre a címre érkező küldeményeket a mindennap – csak az általunk használt – email címre. Az email címhez tartozó jelszót úgy óvja mindenki, mint egyszerű lány a szüzességét!!!
Kerítsük elé, és tegyük magunk elé az alábbi adatokat:
ügyfélkapus felhasználói név
ügyfélkapus jelszó
képviselt szervezet adószáma
cégkapu email címe (az új, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email cím)



CÉGKAPU REGISZTRÁCIÓ MENETE

Írjuk be a kedvenc böngészőnk (Firefox, Google Chrome, Internet Edge, Safari, Opera, stb.) címsorába a https://cegkapu.gov.hu címet, majd nyomjuk le az “Enter” gombot. Ha nem rontottuk el, akkor a Cégkapu regisztráció nyitó oldala fogad bennünket. A Cégkapu regisztrációhoz kattintsunk a jobb felső, “BEJELENTKEZÉS” feliratra.
A rendszer átirányít bennünket a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) felületre, ahol kiválaszthatjuk, hogy a regisztráció során melyik módszerrel azonosíthatjuk magunkat.
Mivel Ügyfélkapus hozzáféréssel – feltehetően – már rendelkezünk, célszerű az Ügyfélkapu azonosítási módot választani.
Ha a megadott három lehetőség egyikével sem rendelkezik a cégképviseletre jogosult, akkor nincs más hátra; irány a legközelebbi Kormányablak, ahol egy kb. 15 perces procedúrával hozzá lehet jutni a megfelelő azonosítási adathoz (Ügyfélkapu regisztráció), majd lehet folytatni a Cégkapu regisztrációt.
A következő lépésben a rendszer visszairányít a Cégkapu regisztrációs felületére, ahol először el kell fogadni az Általános szerződési feltételeket egy kattintással, majd a “Cégjegyzékben szereplő gazdálkodó szervezet” feliratra kell kattintani. (Most egyéb, különleges esetekre, mint pl. több képviselő, vagy civil szervezet, stb. nem térünk ki külön, de a jelen útmutató leírásának analógiájára azok a műveletek is könnyedén elvégezhetőek.)
Az előjövő, új képernyőn már nagyon oda kell figyelni, hiszen itt történik meg a tényleges regisztráció:
itt kell bejelölni, hogy a cégképviseletre jogosultak vagyunk,
itt adjuk meg a hozzájárulást, hogy a cégképviselet jogosultságának ellenőrzésére,
itt kell megadni a képviselt cég adószámát,
itt kell megadni (kétszer beírni) az előkészületek során létrehozott cégkapus email címet, majd, ha mindent rendben találtunk,
itt kell elvégezni a tényleges regisztrációt.

A rgisztrációs eljárás következő lépéseként a rendszer a cégkapumegbízott személy adatait mutatja (alapesetben, ez saját magunkkal egyezik meg, nagyobb cégek esetében célszerű egy előre meghatározott szabályzat szerinti adatokat megadni.)
A cégkapumegbízott nem más, mint ennek a speciális tárhelynek az adminisztratív kezelője, a működtetés felelőse.
Ugyanezen a felületen mégegyszer ellenőrizhető, hogy egészen biztosan jó cégkapu email címet adtunk meg, továbbá itt történik meg a cégkapu email címének a Rendelkezési Nyilvántartás (RNY) rendszerbe történő bejegyzésének jóváhagyása is.
A rendszer a továbbiakban közli, hogy a sikeres regisztráció megtörtént, és megadja a rendszerazonosító számot.
Igaz, hogy pár másodpercen belül a sikeres regisztrációról megérkezik a cégkapus email címre az értesítés, de nem árt, ha a kilépés előtt a “Visszaigazolás letöltése” feliratra kattintva eltároljuk magunknak ezt a visszaigazolást, és jól eltesszük a cég fontos iratai közé.

Ha valahol elakadt, vagy a rendszer hibát jelez, lépjen ki, majd 5-10 perc múlva ismételje meg a műveleteket, ha teljesen tanácstalan, forduljon könyvelőjéhez; egy jól felkészült könyvelő biztosan tud segíteni!

A civil szervezetek és cégek nyilvántartásával összefüggő eljárások módosításáról és gyorsításáról szóló 2016. évi CLXXIX. törvény 2017. január 1. napjával módosította a Ptk. (Polgári Törvénykönyvról szóló 2013. évi V. törvény) egyesületekre vonatkozó szabályait.

A Ptk. (a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény hatálybalépésével összefüggő átmeneti és felhatalmazó rendelkezésekről szóló 2013. évi CLXXVII. törvény) 2017. január 1. napjától módosult 11.§-a akként rendelkezik, hogy a szervezetek az első létesítő okiratmódosítással együtt kötelesek a létesítő okiratukat felülvizsgálni és szükség szerint módosítani a Ptk. új szabályainak megfelelően. Az új jogszabály tehát a módosítási kötelezettség tekintetében külön véghatáridőt – az eddigi szabályozással ellentétben – nem fogalmaz meg.

Fontos azonban, hogy azon szervezeteknek, amelyek a korábbi szabályok szerint már a 2014. március 15. napjától hatályos Ptk. alapján működnek (tehát már módosították létesítő okirataikat a törvény rendelkezéseinek megfelelően), nem kell a most 2017. január 1. napjától hatályos Ptk. szabályai okán újra módosítaniuk létesítő okiratukat. Ezen szervezetek esetében is irányadó azonban az a fenti szabály, mely szerint a jövőben első létesítő okirat módosításkor kötelesek azt felülvizsgálni és szükség szerint módosítani a 2017. január 1. napjától hatályos Ptk. új szabályainak megfelelően.

Forrás: http://birosag.hu/media/aktualis/modosultak-ptk-egyesuletekre-vonatkozo-szabalyai

hirlevel_fejlec

Újabb vállalatokkal bővült a MAF tagjainak köre 2017-ben

vonal

A Magyar Adományozói Fórumhoz az elmúlt néhány hónapban több új, a társadalmi befektetések iránt elkötelezett vállalat csatlakozott, így ezentúl már a Generali Biztosító, a Hankook Tire Magyarország, a Heineken Hungária, az Invitech Solutions és a L'Oréal Magyarország szakemberei is aktívan működnek közre programjainkban. tovább

Közös koccintással indítottuk 2017 első tagi találkozóját a Törleynél

vonal

A Törley Gyűjtemény és Látogatóközpont adott otthont a Magyar Adományozói Fórum február 28-i tagi találkozójának. Tagjaink amellett, hogy tájékoztatták egymást aktuális társadalmi befektetési tevékenységeikről, betekintést nyertek a MAF megújuló stratégiájába, nem csupán a finom pezsgőkből kaptak kóstolót, hanem a Pincészet történetéből és a pezsgőforgatás fortélyaiból is.  tovább

MAF Multiplikátor ajánlat vállalatok számára

vonal

Tudta, hogy a Magyar Adományozói Fórum nemcsak az ország egyik legismertebb szakmai fóruma a vállalati felelősségvállalás terén, de számos professzionális szolgáltatást, megoldást is kínál partnerei számára a vállalati támogatási programok tervezéséhez, menedzseléséhez? Ha az Önök vállalatánál is előfordult már, hogy a CSR, ezen belül a támogatási programok tervezése, megvalósítása során a cégen belül nem álltak rendelkezésre a szükséges kapacitások vagy szakmai információk, ismeretek, valamint továbbképzési lehetőségek, akkor érdemes Önnek is közelebbről megismernie és kipróbálnia a MAF szakmai szolgáltatásait 2017-ben!  tovább

Tagjaink hírei, eseményei
 alt="" Auchan - Felzárkóztató korcsolyaoktatás indult Budakalászon az Auchan az Ifjúságért Alapítvány támogatásából
dm - Indul az "Egy nap másokért" kampány
Erste Bank -  

SEEDS program

Generali - 

100 milliós támogatás a tűzoltóságnak

Generali -   

Európa-bajnok korcsolyaoktatás

Hankook - „KÖSZ, Hankook!” Újra összefogunk Dunaújvárosban!
McDonald's - Gyermekmenükkel a beteg gyermekekért
MOL - Több mint 20 millió forint támogatás középiskolai diákok önkéntes programjaira
NESsT - A NESsT a Badur Alapítvány Ugródeszka programjának szakmai partnere 2017-ben
NESsT - SENSES Projekt a Társadalmi Vállalkozási szektor erősítéséért
NI - Science NO Fiction fesztivál 2017
NI - Duális képzés a National Instrumentsnél
Ökotárs - Év Fája 2017
Provident  -   

Fogyatékossággal élők munkahelyteremtését támogatja a Provident

Provident  - 

17 gyerek álmát váltotta valóra a Provident

PwC - A PwC pro bono csapata mentoring programot indít civil szervezetek számára márciusban
Samsung - Három éve a hazai digitális oktatás szolgálatában
Telenor - Középiskolások mentorálják hátrányos helyzetű társaikat az E-tanodában
Tesco - Több mint 500 szervezet pályázott az „Ön választ, mi segítünk” programra
Vodafone - 

A Vodafone Alapítvány menekülteket segítő munkáját díjazta a GSMA

Partnereink hírei, eseményei

RaiSE Regionális Stakeholder Találkozó - Budapest, 2017. március 23.

 

SENSES Regionális Stakeholder Találkozó - Budapest, 2017. március 23.

SOCIAL SEEDS Szakpolitika-fejlesztési Műhelybeszélgetés 2.0 - Budapest, 2017. március 23.

 

Társadalmi célú vállalkozásokat / nonprofit szervezetek vállalkozási tevékenységét erősítő program indul az ERSTE kezdeményezésére, SEEDS néven, EU-s társfinanszírozással, az IFUA Nonprofit Partner vezetésével és a SIMPACT segítségével. Részletek: www.ersteseeds.huFacebook oldalunk.

A program során komoly szakmai segítséget kaphattok az üzleti tervezéshez és lehetséges pénzügyi befektetők kereséséhez. A legelkötelezettebb és legígéretesebb szervezetek jelentős pénzügyi támogatásban is részesülhetnek (a teljes keret 200 000 EUR, ez oszlik meg). Szervezünk a programot bemutató információs alkalmakat is, Budapesten és vidéken egyaránt. A jelentkezési lap kitöltésével március 3-ig - ötlettel és már működő vállalkozással egyaránt - pályázhatsz.

Joomla templates by JoomlaShine